Om os - Om os

Vi elsker fugle, og det er det som vi skriver om her på siden. Denne side er designet til de folk, som har en interesse i at lære mere om fugle, at deltage i events, at blive en del af vores forening og meget mere. Nedenfor kan du læse om hvorfor vi er vilde med fugle.

Hvorfor er fugle fantastiske?

Der er mange gode grunde til at fugle er glimrende. Hvis du tænker over det, er det først og fremmest blot spændende at observere dyr, som kan flyve. Hvor mange mennesker har ikke drømt om at kunne flyve? Det kan fuglene, og det er vi en smule misundelige over, men også meget betagede af.

Desuden kan det aldrig blive kedeligt at studere fugle. Studier viser af der findes 9956 forskellige slags fugle, og derfor er der nok stof at tage fat i. Vi vil skrive om så mange som muligt her på siden, men i en livstid ville det nok aldrig være muligt at gennemgå 10.000 forskellige fugle. Men den spændende verden med alle de forskellige arter er endnu en årsag til at vi er vilde med fugle.

Fugle er naturligvis enormt forskellige. Vi er især fascinerede af de arter, som jager ved brug af lyden. Tag fx ugler, som jager sit bytte ved at bruge deres hørelse, og derfor behøver de ikke at se byttet, for at kunne fange det. Faktisk findes der ugler, som kan jage og fange sit bytte helt i mørke, uden at bruge deres syn til jagten. Som du kan læse, er vi meget fascinerede af ugler, og det er en af de mange slags fugle, som du vil kunne læse om her på siden.